Digitale ecosystemen voor
een vloeiende samenwerking
zonder gedoe
Digitale ecosystemen voor een vloeiende samenwerking zonder gedoe
Stimuleer systematisch vlotter samenwerken
door de juiste data-kanalen open te zetten, strategisch aan te leggen en soepel aan elkaar te koppelen. Met een flexibel doordacht digitaal systeem gaat samenwerken letterlijk vanzelf.
Het systeem dat jij wilt
Met een digitaal ecosysteem kan je erop rekenen dat jouw organisatie geen data en dus ook geen kansen onbenut laat. Meer inzicht en vlot beschikbare informatie maakt het makkelijker om sneller te schakelen en onnodige vertragingen weg te werken, nog voor ze zand in de machine strooien. Wanneer jouw systeem automatisch de juiste verbanden legt, creëer je vanzelf de juiste verbindingen in jouw organisatie.
Laat je data niet in silo’s slapen
Standaard digitale systemen hebben vaak een eigen willetje. Op cruciale momenten lijken ze daarom soms stroef te lopen of zelfs tegen te sputteren. Onze systemen zijn echter altijd op maat, zodat ze soepel meegroeien en meedenken met jouw organisatie. Ons team van ervaren systeemdenkers vertrekt nooit vanuit de doorsnee-technologie, maar vanuit jouw specifieke behoeftes. De technologie moet zich maar aanpassen. Daar zorgen wij wel voor.
Alles begint en eindigt met samenwerking
Alles wat wij doen en maken is erop gericht om samenwerking in jouw organisatie te stimuleren. Voor we jou vertellen wat er allemaal kan, willen we daarom vooral eerst van jou horen wat er op dit moment stroef loopt en waar jouw teams zoal over struikelen. Op basis van die informatie, gecombineerd met onze +10j ervaring, maken we een grondige analyse om de fundamenten van jouw systeemarchitectuur te kunnen schetsen. Die analyse is het startpunt van een open gesprek over de volgende stap: het design. Wat gaan we precies voor jou maken? Elke stap in het proces benutten we om verder te verfijnen en de gebruiksvriendelijkheid te verhogen. De laatste halte in dat proces, is de implementatie. Maar ook dat is geen eindhalte, want een systeem dat soepel wilt blijven, moet mee evolueren met de context. Daarom blijven we ook vaak samenwerken met onze klanten om steeds verder te blijven denken.
Departement
Werk & Sociale Economie
ServicePunt
Een nieuw portaal voor de interne dienstverlening van de Afdeling Algemene Diensten. Een centraal punt waar de medewerkers van DWSE aanvraagformulieren kunnen vinden voor informatie, hulp of ondersteuning en waar ze hun aanvragen kunnen opvolgen en kunnen communiceren met de verantwoordelijke collega(‘s).
Een portaal gebouwd met SharePoint en het Power Platform, als aanvulling op Salesforce.
Schermen gebouwd via Canvas Apps in Power Apps voor het zoeken, invullen en opvolgen van aanvragen. Focus op gebruiksgemak en eenvoud bij het beheer en de opbouw van de formulieren.
Integratie met Salesforce, waar de toewijzing en verwerking van de aanvragen gebeurt. Ontwikkeling van een integratie op maat – voor Cases en Chatter, via Power Automate workflows en de Salesforce api.
Terugkoppeling van Salesforce naar ServicePunt voor statusupdates of aanvragen die rechtstreeks in Salesforce werden aangemaakt.
Alle aanvraagformulieren voor werkplekdiensten en interne- en externe communicatie binnen één gebruiksvriendelijk portaal, gegroepeerd in categorieën en aangevuld met directe toegang tot relevante informatiepagina’s.
Eenvoudige formulieren die mij helpen bij het opgeven van de verschillende informatie die nodig is voor het indienen van een aanvraag.
Een handig overzicht voor het opvolgen van mijn aanvragen. Alle details, status en communicatie over een aanvraag op 1 plek.
De aanvraag bekijken en statusupdates ontvangen. Chatten met de verantwoordelijke collega(‘s) over de aanvraag, voor bijkomende informatie of vragen.
House of HR
Governance en adoptie van O365
Een cloud first platform die al hun Happy Rebels samen brengt met de nodige aandacht voor communicatie en collaboratie. Tegelijkertijd brengt een duidelijke en gescheiden informatie architectuur de data integriteit tussen de verschillende partijen niet in gedrang. Een platform dat alle noden en wensen kan vervullen voor de dagdagelijkse werking, centraal beheerd met autonomie voor de deelbedrijven.
Onboarding & migratie van alle HOHR brands en tenants in 1 O365 platform
Toegang tot gedeelde resources en kennis over de brands heen
Digitale transformatie aan de hand van het power platform
Aanvragen en automatiseren van Microsoft Teams voor alle medewerkers
Moderne communicatie en data beheer met SharePoint hubs
Uitrol van brand specifieke intranetten
Opleiding en begeleiding van medewerker tot organisatie
Omslag naar digitale collaboratie met de Microsoft Cloud
Provincie
West-Vlaanderen
Intranet
1 centraal platform voor +750 werknemers die elke dag binnen ‘hun’ dienst veilig en makkelijk toegang hebben tot alle nodige informatie, terwijl nieuwe informatie handig, automatisch doorzoekbaar en verspreidbaar wordt opgeslagen.
Per hoofdthema is er een aparte site opgezet, waarbij elke dienst afzonderlijk hun toegangsrechten kan beheren. Al deze sites zijn gekoppeld aan 1 HUB-site, waarin alle informatie over de diensten heen met handige meta-tags wordt opgeslagen zodat ze voortaan voor iedereen beter doorzoekbaar wordt.
Informatie wordt niet langer dienstgewijs, maar procesgewijs verspreid.
Op 1 startscherm staan alle platformen die binnen de organisatie worden gebruikt. Via snelkoppelingen naar werkomgevingen of andere platformen kan de gebruiker dus altijd vanuit 1 centrale plek hun werkdag of hun zoektocht naar informatie starten.
Minder interne e-mails omdat je nu interne nieuwsberichten kan delen via het platform.
Geen verwarring i.v.m. verschillende kopieën van 1 document (“Wat is de laatste versie nu weer?”) door het gebruik van een geïntegreerde versiegeschiedenis.
Procedures, documenten, verslagen van meetings worden automatisch binnen 1 platform bewaard.
Iedereen die de juiste toegangsrechten heeft, kan de nodige informatie in het platform makkelijk terugvinden via de geïntegreerde zoekfunctie en gebruiksvriendelijke navigatie.
Alles is toegankelijk vanop de smartphone.
Custom look & feel in de stijl van de provincie-website.
1 custom pagina-template van waaruit alle info-pagina’s worden opgemaakt voor meer herkenbaarheid en consistentie.
Covebo
House of Covebo
Een handig intranetplatform dat hedendaags aanvoelt in gebruik en volledig is ondergedompeld in de COVEBO-huisstijl.
1 platform dat 6 deelbedrijven samenbrengt: een portaal met o.a. aandacht voor evenementen, belangrijke snelkoppelingen, nieuws gesorteerd per categorie, een zoekfunctie, etc. + een nieuwshub om snel door te klikken naar de gewenste informatie.
Termensets bij zowel pagina’s als documenten om opzoekwerk te vergemakkelijken.
Elke pagina geeft de gebruiker de mogelijkheid om binnen het betreffende thema alle gerelateerde documenten, nieuws en contactpersonen terug te vinden.
Handige ‘wie is wie?’-zoekfunctie.
Optimale zoekervaring met meta-data op site- en tenant-niveau.
Documentenbibliotheken die enkel documenten tonen die van toepassing zijn op het thema van de pagina.
Automatisatie van hr- of marketing gedreven administratieve processen.
Departement
Werk & Sociale Economie
Parlementaire vragen
Een up-to-date digitalisatie van het proces waarmee parlementaire vragen beantwoord worden, zodat elke vraag efficiënter en strikter kan worden opgevolgd.
Optimalisatie van het proces door analyse van de eerdere, verouderde SharePoint-omgeving en het opzetten van een nieuwe SharePoint Online-omgeving met bredere functionaliteit en verhoogd gebruiksgemak.
Module met statistieken voor rapportering.
Via het extra beheer kunnen de coördinators beter het proces opvolgen en eventuele knelpunten opsporen.
Eenvoudig te gebruiken door de werknemers.
Eenvoudige opvolging van openstaande taken per vraag.
Genereren van automatische antwoordsjablonen.
Knoppen die dynamische e-mails en ontvangers invullen.
Meer weten over deze cases?
Wil je in contact komen met onze klant om hun kant van het verhaal te horen?